بررسی بازی Lords of the  Fallen 2023

بررسی بازی Lords of the Fallen 2023

بررسی شده بر روی کامپیوتر
همچنین در PlayStation 5 و Xbox Series X/S
ناشر CI Games
توسعه دهنده Hexworks
تاریخ انتشار 13 اکتبر 2023
رتبه بندی بزرگسالان

🎮Lords of the Fallen توانست در ساعات اولیه، بیشتر از نسخه‌ی سال ۲۰۱۴ با همین نام، توجه من را به خود جلب کند. اما با وجود پایه‌ی قوی بازی، دنیای شگفت‌انگیز و مکانیک منحصر به فرد دو حوزه، تا زمانی که پس از ۴۸ ساعت به انتهای بازی رسیدم، خوشحال بودم که تمام شده است. آنچه با شروعی فوق‌العاده به عنوان یک بازآغاز نرم آغاز شد، به دلیل مشکلات گام‌به‌گام، تکرار فراوان و طراحی سطح ضعیف، در نصف راه خراب می‌شود و بدون شک باعث ناامیدی در نیمه دوم بازی می‌شود.

🎴Lords of the Fallen مانند هر بازی Soulslike دیگری آغاز می‌شود. دنیا – در این حالت Mournstead – یک مکان وحشتناک برای زندگی است، اما شما می‌توانید آن را نجات دهید. شما توسط یک نظم مذهبی به وظیفه محافظت از پنج چراغ شعله‌ور در سراسر سرزمین برای جلوگیری از بازگشت آدیر، خدای تاریکی که قصد برانگیختن هرج و مرج را دارد، مامور شده‌اید. ماجراجویی شما در سریع‌ترین زمان ممکن شما را به یک مکان پر خطر می‌برد که حتی کمترین دشمنان هم می‌توانند با چند ضربه، نیروی شما را از بین ببرند، اما با صبر و انضباط، این دشمنان متعلق به شما هستند تا آن‌ها را شکست دهید. همچنین با پیشروی و افزایش سطح، قدرتمندتر و اعتماد به نفس بیشتری در توانایی‌های خود حاصل خواهید کرد.

📑آنچه Lords of the Fallen 2023 را از سایر بازی‌های اکشن و کاوش متمایز می‌کند، استفاده از دو حوزه Axiom و Umbral است. با استفاده از یک چراغ ویژه، می‌توانید در هر لحظه و به صورت زمان واقعی به Umbral نگاه کنید. این مکانیک واقعاً تحسین برانگیز است و احساس می‌کنید که جدیدترین نسل است، حتی اگر سه سال از عمر PlayStation 5 و Xbox Series X/S می‌گذرد. بهره‌وری از نگاه به Umbral مفید است، به طوری که مثلاً پیدا کردن یک دیوار بین شما و یک صندوق در Axiom در حالت مخالف دیگر وجود ندارد. اما بیشترین سود از این مکانیک در این است که پس از مرگ در Axiom، یک فرصت دوم به شما داده می‌شود – در Umbral زنده بمانید تا به یک نقطه خاصی برسید که شما را به Axiom با قدرت خود (ارزشیابی از کشتن دشمنان برای افزایش سطح و خرید آیتم‌ها) بازگرداند.

🚧اما زنده ماندن کار آسانی نیست، زیرا Umbral پر از دشمنانی است که حتی بیشتر از Axiom هستند. در ابتدا، کاوش Umbral و استفاده از چراغ برای حل پازل‌های نوری و جذب سکوها به سمت خود، خوشایند بود. اما همچون که در سفر خود در Lords of the Fallen ادامه می‌دهم، بزرگترین مشکل من آشکار می‌شود که در Umbral به وضوح برجسته می‌شود: توسعه دهنده Hexworks اشتباهاً چالش دقیقاً طراحی شده یک Soulslike عالی را به عنوان “اضافه کردن دشمنان بیشتر” تفسیر می‌کند.

🎗️به جای اینکه احساس کنم که می‌توانم این بخش از Umbral یا این قلعه در Axiom را به دست بیاورم، احساس می‌کردم مجبورم تا از آن عبور کنم. این امر به این دلیل نبود که Lords of the Fallen خیلی سخت بود؛ بلکه اغلب احساس ناعادلانه بود. من از یک دشمن قدرتمند یا یک رئیس قابل تصور که پس از 20 بار تلاش آن را شکست می‌دهم، لذت می‌برم. با این حال، از یک راهرو یا پله با 10 دشمن که همه در یک زمان حمله می‌کنند، از جمله یک رئیس کوچک که لحظاتی قبل شکست داده بودم و اکنون به عنوان دشمن معمولی ظاهر می‌شود، لذت نمی‌برم. همراه با دوربین قفل کننده ای که بی‌ثبات است، تلاش برای شکست هر یک از این دشمنان در Axiom و Umbral که حتی بیشتر دشمنان ظاهر می‌شوند، بدترین حسی را به من القا می‌کرد. در نیمه راه سفرم، وقتی Lords of the Fallen دیگر دشمنان جدید و منحصر به فردی برای حمله به من نداشت و به جای آن همان چند تا را که صدها بار کشته بودم دوباره استفاده کرد، دیگر حتی احساس تمایل به تلاش هم نمی‌کردم. ماجراجویی که یکباره هیجان‌انگیز بوده بود، به صورت مصنوعی طولانی شده بود.

✨بازی کردن از طریق ماجرای طولانی Lords of the Fallen یک چیز عجیب بود. من به طرز کامل لذت می‌بردم: طراحی جهان قشنگ بود، مکانیک دو حوزه همچنان شگفت‌انگیز بود و کاوش و نبرد خوب به نظر می‌رسید، همچنین کشف رازها و میانبرها در Mournstead لذت بخش بود. اما تقریباً در نیمه راه، Lords of the Fallen از نیروی خود خسته شد و من از اشتیاقم خارج شدم. به نظر می‌رسید که بازی خسته شده و کم‌کم ضعیف شده است، دشمنان تکراری شدند، رازها و میانبرها عادی شدند و کاوش حس خستگی ایجاد می‌کرد، همچنین طراحی جهان نیز احساس تازگی نداشت.

🪓حتی رئیسان نیز در نیمه دوم با مشکل مواجه شدند، با دو رئیس که به عنوان بدترین رئیسانی که در یک Soulslike با آنها مبارزه کرده‌ام، بیشتر به دلیل عدم لذت‌بری بودند، حتی اگر بپذیرم که Hexworks سعی کرده است چیزی متفاوت انجام دهد، مانند یک رئیس غیرقابل دسترس که باید مینیون‌های منفجرشده مختلفی را در اطراف بکشم تا سلامتی آن را کاهش دهم.

⛓️تنها مزاحمت‌های کوچکی که ممکن بود در یک تجربه‌ی ساده‌تر ببخشید، مانند دوربین قفل شونده‌ی گاه و بیگاه، چندین باگ مداوم، استفاده زیاد از مینی‌باس‌ها و دشمنانی که از فواصل نامرئی تیراندازی می‌کنند یا به طور طولانی از بازیکنان پیگیری می‌کنند، در Lords of the Fallen بیشتر واضح می‌شوند. با این حال، Hexworks در اینجا به چیزی دست یافته است؛ فقط اینکه Lords of the Fallen نیست، با وجود پایه‌ی قوی‌اش، که می‌تواند از آن سود ببرد.

✅وقتی در Lords of the Fallen به اتمام رسیدم، جز احساس خشنودی که به خاطر تمام شدن احساس می‌کردم، هیچ شادی دیگری نداشتم، که این یک شرم است زیرا نیمه‌ی اول آن من را برای آنچه هنوز باید بیاید هیجان زده کرده بود. یک دنیای زیبا، مکانیک دو حیطه‌ای متمایز، بازیگری صدا عالی و نبردی که وقتی توسط دشمنان و چالش‌های مصنوعی محدود نمی‌شود، حس خوبی ایجاد می‌کند، پایه‌ی قوی‌ای را ایجاد می‌کنند. اما Lords of the Fallen نتوانست به جز آن، تاثیری گذاشته باشد و به جای آن، هر چه بیشتر به مسافرت ماجراجویانه‌ی Mournstead پیش می‌روند، آزاردهنده‌تر و آزاردهنده‌تر می‌شود.

امیدوارم از نقد و بررسی این بازی خوشتون اومده باشه.


نوشته های مرتبط

اکانت کلش اف کلنز میخوای بخری؟

از بین لیست آگهی ها بهترین اکانت رو پیدا کن و در کمترین زمان تحویل بگیر. در کنار اکانت کلش میتونی قبیله و اکانت کلش رویال هارو نگاه بندازی