معرفی بازی Ghostrunner 2

معرفی بازی Ghostrunner 2

🥇سبک اول شخص اکشن پارکور نظریه ای از بازی‌های کوچک اما عالی است. این سبک شامل بازی‌هایی مانند سری Mirror’s Edge از EA، سری Titanfall از Respawn Entertainment و Ghostrunner از One More Level می‌شود. یکی از بازی‌های مورد علاقه من. من برای اولین بار این بازی را دو سال پس از عرضه‌ی آن در سال 2020، تجربه کردم.

🎮حدود سی دقیقه از نسخه نمایشی این بازی را انجام دادم، نسخه جدید این بازی در انتهای این ماه برای کنسول‌های نسل فعلی و کامپیوتر عرضه خواهد شد، و انطباق خوبی داشت. این نسخه نمایشی شامل چیزهای زیادی نبود، دستورالعمل‌های آموزشی کوتاه، چند زمینه پر از دشمن برای پارکور مخرب و یک پایان که به زودی به آن خواهم پرداخت. اما این نسخه نمایشی همچنین دقیقاً چیزی بود که نیاز داشتم: تاییدیه اینکه Ghostrunner 2 در واقع بیشتر از این دنیای عالی است که One More Level سه سال پیش ساخته است.

بودن کاراکتر جک خوب است
🎴بلافاصله، Ghostrunner 2 حس خوبی به من دست می‌دهد. سرعتش دیوانه‌وار است، با بینشی فوق‌العاده زیبا که باران نئون‌نورانی را به آب رنگ‌آمیزی سایبرپانکی تبدیل می‌کند و بسیار زیبا است. اما بخش اصلی تجربه کلی Ghostrunner 2، پارکور آن است. احساسش به اندازه1 Ghostrunner، شاید حتی بهتر، اما شامل برخی تغییراتی است که سرپرست استودیو و مدیر عامل آن، سیمون بریلا، آن را به عنوان تکاملی از فرمول سری نه یک انقلاب توصیف می‌کند.

او به من می‌گوید: “شما خواهید دید که این تکامل را در هر لایه، در گیم‌پلی، تصاویر، سیستم مبارزه و بسیاری دیگر خواهید دید.”

👷کارگردان گیم‌پلی، رادوسلاو راتوسزنیک، می‌گوید تیم می‌دانست که نمی‌تواند توانمندی‌های پارکور جک را با چیزی جدید جایگزین کند، بلکه تصمیم گرفت بهبود آنچه در حال حاضر وجود دارد را انجام دهد. او می‌گوید: “بازیکنی که بازی اول را بازی می‌کند، در بازی دوم Ghostrunner حس خانه‌ای دارد، اما برای تازه‌واردان و افرادی که دوست دارند با سبک بازی خود آزمایش کنند، راه‌های جدیدی برای بازی وجود دارد.”

👨‍🔧یکی از بزرگترین و تأثیرگذارترین تغییرات در بازی، مکانیک جدید بلاک کردن است. در Ghostrunner اول، شما می‌توانید گلوله‌ها را تغییر جهت دهید، اما تنها پس از باز کردن توانایی خاص و حتی در آن صورت، باید زمان استفاده از توانایی را با تماس گلوله هماهنگ کنید. Ghostrunner 2 دارای بلاک کردن گلوله است که با فشردن یک دکمه فعال می‌شود. این ویژگی دارای یک مشخصه است که جلوی بلاک کردن بی‌پایان را می‌گیرد، اما زمان کافی است تا حس کنید که چه اتفاقی در میان مبارزه سریع و پرشتابی اطراف شما رخ می‌دهد.

🏢راتوسزنیک می‌گوید بلاک کردن برای بازیکنانی که در بازی اول مشکل داشتند، بسیار خوب کار می‌کند. اما این اختیاری است. بازیکنان حرفه‌ای Ghostrunner می‌توانند به سبک مبارزه درون و برون مورد نیاز در بازی اول ادامه دهند. من به راحتی بلاک را به سبک بازی خود ادغام می‌کنم و از آن برای محافظت جک در برابر شلیک چاقوی ماشین‌کاری استفاده می‌کنم در حالی که دشمنان دیگری را که می‌توانم با یک پرش، دویدن، بریدن و چند پرتاب شوریکن از بین ببرم، مشاهده می‌کنم آنچه که بیشتر دوست دارم این است که بلاک کردن به احساس اختیاری می‌رسد، حتی در زمینه‌های مبارزه شبیه به پازل.

سایبرپازل Cyberpu-zzle

🏫راتوسزنیک به من می‌گوید. «اکنون شما دسترسی به توانایی‌هایی دارید که می‌توانید به طور مکرر از آن‌ها استفاده کنید، مثل بازی اول که تنها توانایی‌های نهایی بودند که نمی‌توانستید زیاد از آن‌ها استفاده کنید. حالا شما فرصتی دارید تا به نحوی تمامی مکانیک‌ها را به هم وصل کنید و آن‌ها را به دلخواه خودتان ترکیب کنید و واقعاً رضایت بخش است که وقتی در این کار موفق می‌شوید. و البته، شما با هر بار شروع مجدد، پیشرفت می‌کنید؛ هرچه بارها بازی را شروع کنید، بهتر و بهتر می‌شوید و در نهایت به نقطه‌ای می‌رسید که همه چیز را درباره بازی می‌دانید و می‌توانید از تمام ابزارهایی که ارائه می‌دهیم استفاده کنید و احساس قدرتمندی داشته باشید.»

🧩در یک پازل، من از توانایی پرتاب مشابه نیروی ویژه برای جابجایی یک تهویه‌گاه هوایی استفاده می‌کنم تا جک را به هوا پرتاب کند و او را نزدیک یک بازوی در دیوار بگذارد. من خودم را پرتاب می‌کنم و پس از پرتاب شدن به هوا، سریعاً یک شوریکن را برای ضربه زدن به یک سوئیچ از طریق بازوی در، که درب را باز می‌کند تا به جلو حرکت کنم، استفاده می‌کنم. این یک پازل آشنا در دنیای Ghostrunner است و من با بازگشت آن خوشحال هستم. این بازی یک بازی اکشن اول شخص است، اما به همان اندازه یک بازی پازل نیز است. علاوه بر پازل‌هایی مانند آنچه که بالا توضیح دادم، هر سناریوی مبارزه به دلیل سختی بازی، یک پازل است.

⚔️اگر جک یکبار توسط شمشیر، گلوله، امواج شوک یا چیزی دیگر ضربه بخورد، می‌میرد. هر حمله، حرکت، دویدن، تغییر جهت در هوا در حالت اسلومو و اتصال به سطح دیگر، و قدرت کشیدن بسیار مهم است زیرا هر یک قسمتی از معادله‌ای هستند که شما را از نقطه X به نقطه Y و در نهایت به نقطه Z می‌رساند. این فرمول بسیار عالی مبارزه حتی در زمینه‌هایی بزرگتر از زمینه‌های بازی اول بازگشت می‌کند و در مناطق کوچکتر دیگری نیز که دشمنان در انتظار هستند.

یک مجموعه تازه از چرخ ها
🏍️هنگام توسعه این نسخه پیروز، تیم می دانست که باید در چندین روش، هم در مبارزه و هم در دنیای پازل، تغییراتی را اعمال کند. و در حالی که با تکامل آنچه که در حال حاضر وجود دارد روبرو شد، چیزی کاملاً جدید اضافه کرد: یک موتور سیکلت.

«ما تصمیم گرفتیم که Ghostrunner یک بازی بسیار سریع است و خودمان را مطرح کردیم: ‘خب، چه اتفاقی می افتد اگر چیزی حتی سریعتر از جک داشته باشیم؟’»، بریلا می گوید. «ما تصمیم گرفتیم: ‘چه اتفاقی می افتد اگر یک موتور سیکلت در بازی داشته باشیم و آن را به عنوان یک ابزار برای رسیدن از یک نقطه به نقطه دیگر و استفاده از آن در دنیای خارجی بکار ببریم؟’»

🛵تقریباً بلافاصله پس از استفاده از موتور سیکلت، مشخص است که این بهترین حرکتی است که One More Level انجام داده است. در حالی که من در یک جاده آینده نگر می گذرم و از دکمه تریگر راست کنترلرم برای حرکت به جلو استفاده می کنم، باید به سرعت فکر کنم. یک تایمر داخل بازی وجود دارد که باید جلوی آن باقی بمانم تا زنده بمانم. پرش هایی برای ضربه زدن وجود دارند، اما من تنها می توانم از رامپ پرش کنم اگر قبل از آن بازشویی را بوست کنم. موانعی ناگزیر در پیش روی من هستند تا زمانی که متوجه می شوم که این موتور سیکلت می تواند بر روی دیوار های دایره ای حرکت کند تا از آنها جلوگیری کند. موتور سیکلت مانند یک توسعه از جک به نظر می رسد و من شوق دیدن نحوه استفاده از آن را دارم. One More Level توصیه می کند که جک باید در ترتیبی که باید از روی موتور سیکلت بپرد و یک سوئیچی را که راهی را پیش رویش باز می کند، ببرد و بر روی موتور سیکلت برگردد و پیشرفت کند، و من نمی توانم منتظر دیدن این و لحظات لذت بخشش باشم.

🏤شرکت بازی می گوید که آنها درست پس از آنکه نوع حمل و نقلی که جک نیاز داشت را می دانستند، موتور سیکلت را انتخاب کردند که در بازی لحظه ای جذابی دارد. بریلا می گوید که موتور سیکلت در حال حاضر بخش قابل توجهی از رسانه های سایبرپانک و فرهنگ است، بنابراین اضافه کردن آن چیزی بی پروا بود. او همچنین افزود که در بخش های موتور سیکلت، فیزیک را نادیده می گیرند، و اظهار می کند که بازی های مسابقه ای آرکید مانند Mario Kart الهام گرفته شده است.


نوشته های مرتبط

اکانت کلش اف کلنز میخوای بخری؟

از بین لیست آگهی ها بهترین اکانت رو پیدا کن و در کمترین زمان تحویل بگیر. در کنار اکانت کلش میتونی قبیله و اکانت کلش رویال هارو نگاه بندازی