تاریخ انتشار، پیش نمایش، نقد و بررسی بازی Avatar: Frontiers of Pandora

تاریخ انتشار، پیش نمایش، نقد و بررسی بازی Avatar: Frontiers of Pandora

پلتفرم: پلی استیشن 5، ایکس باکس سریز ایکس/اس، کامپیوتر
ناشر: یوبیسافت
توسعه دهنده: یوبیسافت ماسیو
تاریخ انتشار: ۷ دسامبر ۲۰۲۳ پنجشنبه ١۶ آذر

تجزیه و تحلیل عملی از سفر ما در جنگل کینگلور

🃏آواتار: مرزهای پاندورا فصل بعدی رسمی افسانه آواتار است. بازیی آواتار پاندورا در منطقه جدیدی به نام مرز غربی رخ می‌دهد، قرار دارد. در این بازی، بازیکنان ناوی را کنترل می‌کنند که توسط اداره توسعه منابع (RDA) بزرگ شده و آموزش دیده‌اند و خود را در مقابل شرکت به مبارزه می‌کشانند. این بدان معناست که آن‌ها به معنای واقعی کهنه‌های خود را دوباره کشف می‌کنند و در عین حال با ایوا ارتباط برقرار می‌کنند و با وارد شدن به سه قبیله جدید بازی، مفهوم بودن ناوی را یاد می‌گیرند.

🌉در یک رویداد پیش نمایش اخیر، حدود دو ساعت را صرف بازی کردن در چهار ماموریت اولیه داستانی کردم. در ادامه، تجزیه و تحلیلی از دنیا، مکانیزم‌های نبرد و کاوشی که در طول اقامت من در پاندورا تجربه کردم، آمده است.

نبرد و مخفی‌کاری


🌳نسخه نمایشی من چند ساعتی پس از شروع بازی در جنگل کینگلور آغاز می‌شود، یک منطقه شبیه به جنگل بارانی که خانه قبیله جدیدی به نام آراناه است و اولین قبیله‌ای است که بازیکنان با آن مواجه می‌شوند. آراناه اصولاً شامل صنعتکاران و بافندگان است و بر روی ابرهای بزرگی که به نام کینگلور شناخته می‌شوند (بنابراین نام جنگل) وابسته هستند. با این حال، این رابطه همزیستی توسط RDA مختل شده است و وظیفه من این است که تعادل را بازسازی کنم.

👀به عنوان یک بازی در چشم اول، کنترل‌ها مشابه شوترهای مدرن هستند. به دلیل زمینه شخصیت قابل سفارشی‌سازی، قهرمان ناوی و اسلحه‌های انسانی را در دست دارد. اسلحه‌های ناوی شامل چندین کمان مخصوص برای برد کوتاه و بلند با انواع مختلفی از تیرها، از جمله آتش و زهر است. عجیب‌ترین اسلحه، چوب‌کمان است. شبیه به یک چوب لاکروس، برای پرتاب مواد منفجره مختلف استفاده می‌شود.

اسلحه‌های RDA که استفاده کرده‌ام شامل تفنگ حمله، تفنگ شاتگان و بمب‌های خمیری برانگیزنده بود. به طور کلی، اسلحه‌های ناوی ساکت هستند و برای مخفی‌کاری مناسب هستند. تیرهای نیز می‌توانند با جمع‌آوری گیاهان رشد کننده در محیط ساخته شوند، بنابراین مهمانه‌ها به ندرت مشکلی بودند. به عبارت دیگر، تفنگ‌ها قدرتمندتر اما بلندتر هستند و تنها می‌توانید آن‌ها را با یافتن مهمانه در پایگاه‌های RDA یا از سربازان مرده تجدید کنید، که منجر می‌شود که گلوله منبعی کمتر باشد. تمام اسلحه‌ها حس خوبی دارند و ضربه قوی‌ای دارند، اگرچه من به طور کلی به ابزارهای ناوی علاقه‌مند بودم به دلیل تمایل به مخفی‌کاری و بازی نقش کردن در فانتزی بودن یک ناوی.

🎖️اگرچه من در تعدادی از درگیری‌ها با گروه‌های نظامی RDA که در جهان پاترول می‌کردند، شرکت کردم، اما دنیایی که بیشترین نبرد را داشت، ماموریتی بود که من را ملزم به بستن یک ایستگاه بزرگ کرد. این تسهیلات را می‌توان در سراسر پاندورا یافت و آلودگی به محیط زیست را ایجاد می‌کنند. بنابراین، از بین بردن آن‌ها حیاتی است.

🎗️اگرچه من در چندین جنگجو با تیپ‌های نیروی پلیتونی RDA در دنیای پاندورا مبارزه کردم، مهیب‌ترین دنباله‌ی نبرد وظیفه‌ای بود که من را موظف می‌ساخت پایگاه بزرگی را تعطیل کنم. این اماکن در سراسر پاندورا یافت می‌شوند و آلودگی محیطی را ایجاد می‌کنند. بنابراین، از بین بردن آن‌ها بسیار حیاتی است.

🥋بازیکنان امکان انتخاب برخورد و جنگیدن با صدای بلند را دارند، اما من انتخاب می‌کنم به صورت مخفیانه عمل کنم. بودن یک موجود با قد 10 فوت، مخفیانه حرکت کردن کمی عجیب به نظر می‌رسد، زیرا موانع به اندازه انسان، من را به طور کامل پنهان نمی‌کنند، بنابراین باید کمی خلاقانه‌تر و ساکت‌تر عمل کنم. شلیک به دشمنان با تیرهای بزرگم حس خوبی را به من می‌دهد، همچنین حملات نزدیکی که بدن‌های کوچکتر آن‌ها را پرتاب می‌کند، لذت‌بخش است. پایگاه پر از AMP ها است که مک‌های پیاده‌روی از فیلم‌ها هستند، که به دلیل اندازه، زره و اسلحه‌های قدرتمندتر، حریفی به مراتب برابرتر ارائه می‌دهند.

🎮کنترل و شکست این‌ها ممکن است دشوار باشد، اما می‌توانید با استفاده از دستگاه SID (سیستم تجسمی دستگاه) این را بدور بزنید. این دستگاه هنگامی که شما از طریق یک بازی کوچک، که در آن شما گره‌ها را از طریق یک مارپیچ پر از موانع هدایت می‌کنید، راه را پیدا کنید، می‌تواند AMP ها را به طور موقت غیرفعال کند و آن‌ها را در برابر حمله آسیب‌پذیر کند، اگر بخواهید.

🔥این بخش به دلیل تعداد بسیار زیاد دشمنان، سخت بود. هرگونه هشدار به آن‌ها، باعث می‌شود که کل پایگاه به دنبال شما بیاید و حتی تقویت‌های هوایی به شکل RDA Wyverns (هلیکوپترهای شیک از فیلم‌ها) نیز وارد می‌شوند. توانستم بخش عمده‌ای از اهدافم را به طور بیشتری به صورت ساکت انجام دهم، که در آن باید نقاط کلیدی متعددی در سراسر این امکانات بزرگ را تعطیل کنم یا به طور کامل آن‌ها را خراب کنم. زمانی که دستگیر شدم، RDA هنوز به صورت یک حالت هشدار ملایم باقی می‌ماند، حتی پس از اینکه مدت طولانی‌ای از دیدگاه آن‌ها فرار کرده بودم، که به عنوان یک لمس واقع‌بینانه تقدیر می‌شود آن‌ها کاملاً فراموشم نکردند که من وجود دارم.

سکوها و پرواز


🕴️از آنجایی که ناوی‌ها دارای زیبایی فوق‌العاده‌ای هستند، کاراکتر دارای یک پرش استاندارد و یک پرش عمودی قدرتمند‌تر با نگه داشتن دکمه پرش دارا هست. حس‌های ناوی من، که با نگه داشتن دکمه راست، به عنوان دیدی بهبود یافته از محیط اطراف عمل می‌کند، با نشان دادن رد و بوی حیوانات (برای ردیابی و شکار بسیار مناسب است، بیشتر در ادامه درباره آن صحبت خواهیم کرد) و برجسته کردن اهداف از طریق بوته‌های گیاهی غنی، به من کمک می‌کند.

🏝️پلتفرمینگ شامل عناصری از پارکور است که بهترین شکل خود را در یک ماموریت نشان می‌دهد که در آن باید جزایر آویخته روکری را پشت سر بگذارم تا موجود پروازی خود را به نام ایکران، را رام کنم. در حالی که از بالشتک‌های بزرگ آن عبور می‌کنم، برروی سکوها صعود می‌کنم و اشیاءی مانند بالشتک‌های صعودی را می‌گیرم، همه این کارها هنگام دویدن انجام می‌شود و جریان حرکت و سرعتی لذت‌بخش را ایجاد می‌کند. طراحی سطح همچنین طبیعی به نظر می‌رسد؛ نقاط صعود آشکار نیستند، اما من هنوز هم می‌توانم احساس خوبی از جایی که باید بروم داشته باشم.

👽در طول راه، به ایکرانی (موجودات بازی) که دلم می‌خواهد برخورد می‌کنم و سعی می‌کنم آرامشش را با نزدیک شدن آرام و شیرین به دست آورم. هر بار که ازدحام من را نادیده می‌گیرد، پرواز می‌کند و بخش دیگری از پلتفرمینگ را آغاز می‌کند. وقتی در نهایت به بالا می‌رسم و به اندازه کافی به آن اعتماد می‌کنم تا ارتباط مراسمی برقرار کنم، ایکران به عنوان یار و دوستم برای همیشه می‌شود، به این معنی که به طور دائمی می‌توانم با آن پرواز کنم (و نمی‌تواند به قتل برسد). همچنین به ایکران خود از لیست تنظیمات میتوانم اسم انتخاب کنم و آن را با تزئیناتی مانند صندلی و ماسک مجهز می‌کنم.

🖱️می‌توان با فشار دادن دکمه بالا بر روی D-پد ایکران را فراخوانی کرد و منظره به شخص سوم تغییر می‌کند در حالی که در بال ایکران نشسته‌ام. پرواز به طور کلی لذت‌بخش است و من قادر به افزایش سرعت پرواز با هزینه نیروی ایکرانم هستم. این نیروی ایکران را با تغذیه آن با غذا تامین می‌کنم که این کار در حال پرواز با کمک یک چرخه انجام می‌شود. علاوه بر اینکه حرکاتی مانند چرخش بشقابی را انجام دهم، پرواز فرصت‌های مبارزه جالبی را فراهم می‌کند. با چندین موجود وایورن برخورد می‌کنم و با کمان یا اسلحه به آنها حمله می‌کنم که هر دو می‌توانند یک هلیکوپتر را به خاک بزنند. به طور کلی آسان است که هنگام پیشبرد ایکران دشمن را هدف قرار دهم و شلیک کنم، اما لذت واقعی از طریق بازی با ترفندهای خلاقانه به دست می‌آید. ترفند مورد علاقه‌ام این است که در هوا به پایین بپرم، سپس از چاقوی زمینی خود استفاده کنم تا بمب‌ها را به هدف‌های زمینی پرتاب کنم و سپس به ایکران دستور دهم که مرا بگیرد و با انفجارهایی که در زیر رخ می‌دهد، پرواز کند.

🦅ایکران‌ها همچنین برای حواشی مناسب هستند. در پایگاه RDA، من آن را به منطقه فراخوانی می‌کنم که توجه سرباز را به خود جلب می‌کند. در حالی که آنها به ایکران شلیک می‌کنند، پنجره‌ای برای رد شدن بی‌آگاه به من می‌دهد. همچنین هنگامی که ارتباط شما با ایکران خود از طریق ماجراجویی به عنوان راهی برای اتصال مجدد به ایوا رشد می‌کند، می‌توانید از آنها برای سفر به دو منطقه دیگر بازی استفاده کنید دشت‌های بالا و جنگل ابری هنگامی که از طریق داستان در دسترس می‌شوند.

کاوش، شکار، ساخت و پخت

🌳جنگل کینگلور بسیار بزرگ، پرحیات و پرجنب و جوش است. بهترین امر این است که نقشه با آیکون‌های زیاد پر نشده است. بازی Frontiers of Pandora از این خطرناکی که در بسیاری از بازی‌های دنیای باز یوبیسافت وجود دارد، دوری می‌کند و به جای آن از رویکرد کمتر بیشتر استفاده می‌کند. تنها مکان‌های کلیدی برجسته شده‌اند و وظایف مرا به شناسایی عناصر صحنه در یک منطقه عمومی یا جهت کاردینال (مانند ستون سنگی پوشیده از درختان ویلو در یک ماموریت) می‌دهد تا مکان خود را پیدا کنم، به جای اینکه نقطه هدف را دقیقاً در جایی که باید باشم قرار دهد. به این ترتیب، قادر خواهم بود تمرکزم را روی بازی حفظ کنم و در نتیجه احساس ارتباط بهتری با دنیای بازی داشته باشم.

🎬همانند فیلم‌ها، دنیا به دلیل تعاملات پویا با گیاهان عجیب و غریب، زنده به نظر می‌رسد. برخی از آنها سرگرم‌کننده هستند، مانند دیدن گیاهان مخروطی نارنجی که هنگام نزدیک شدن به زمین پرتاب می‌شوند. برخی دیگر از این گیاهان مفید هستند، مانند گل‌های آبی که زمانی که روی آنها قدم می‌گذارید، گرده‌هایی که سرعت را افزایش می‌دهند، رها می‌شوند. برخی از گیاهان خطرناک هستند؛ به دنبال تخم‌های بزرگ و قابل انفجار باشید که در نزدیکی شما منفجر می‌شوند. گل صورتی مفیدترین گلی بود که پیدا کردم، گلی به رنگ صورتی بزرگ که پس از اتصال به آن یک امتیاز مهارت به شما می‌دهد. آنها بالای زمین قرار دارند و معمولاً برای رسیدن به آنها نیاز به سطوح یا زمین‌های بالا دارد، اما اگر یکی را ببینید، ارزش دارد که از کاری که در حال انجام آن هستید برای دیدن آن متوقف شوید.

💭در حالی که به کاوش می‌پردازم، برخی از این گیاهان را برای استفاده در ساخت و پخت برداشت می‌کنم. این ویژگی پیچیده‌تر از آنچه انتظار داشتم است. شرایطی مانند زمان روز و آب و هوا کیفیت محصول را تعیین می‌کنند. به عنوان مثال ساده، یک گلی که در بعد از ظهر برداشت شود، کیفیت پایین‌تری نسبت به آن خواهد داشت که در شب برداشت شود. همراه برداشت، یک بازی کوچک همراه است که در آن با چرخش عصای زاویه‌دار به دنبال یافتن نقطه مناسب هستم و سپس ساقه‌ها را بیرون می‌کشم یا قطع می‌کنم. شما می‌توانید با کلیک کردن روی دکمه آنالوگ راست، گیاهان، حیوانات و سایر اشیاء را اسکن کنید که همه اطلاعات آنها را مانند موقعیت و شرایط مناسب برای برداشت در پایگاه داده‌ای منو ذخیره می‌کند.

🥩شکار نیز مشابهاً پیچیده است. حیوانات نقاط ضعفی دارند و هدفگیری از آنها نه تنها باعث سریع‌تر شدن کشتن آنها می‌شود، بلکه باعث کشتن تمیزتری نیز می‌شود. این مهم است زیرا کیفیت گوشت و پوست حیوانات بستگی به تعداد گلوله‌هایی که در آنها تخلیه می‌کنید و نوع آنها دارد. تیرها برای این کار بسیار عالی هستند به دلیل دقت و قدرت آنها. چند تیر به جای مناسب قرار داده شده می‌توانند گوشت را حفظ کنند، در حالی که ضربه زدن به نقاط ضعف منجر به کشتنی مأموری می‌شود و به کیفیت کلی درآمد شما اضافه می‌شود. کشتن موجودات با تفنگ باعث می‌شود که به طور کامل قابل برداشت نباشند ناوی ها از فلزات متنفر هستند. بنابراین، وقتی با حیواناتی با رفتاری متهاجم روبرو می‌شوید، انتخاب کشتن آنها با سرعت بیشتر با استفاده از اسلحه و از دست دادن پاداش، مداوم است و وزنی به نبرد اضافه می‌کند.

👨‍🍳یک سیستم آشپزی که به یاد بازی‌های Zelda اخیر می‌اندازد، به شما اجازه می‌دهد تا مواد اولیه‌ای که با کار سخت به دست آورده‌اید را به انواع غذاها تبدیل کنید. ترکیب مواد منجر به ترکیبات غیرمنتظره می‌شود. برخی از ظروف امکانات موقتی را به شما می‌دهند. ترکیبات بد منجر به غذاهای ناخوشایند و نامناسب برای خوردن می‌شود. دستورالعمل‌ها به طور خودکار در پایگاه داده ذخیره می‌شوند تا به راحتی به آنها مراجعه شود. شما می‌توانید از موادی که برداشت می‌کنید برای ساخت اسلحه‌ها و زره‌های جدید در یک صندلی اسلحه استفاده کنید. زره‌ها با رنگ‌های کد شده ارزش‌های نادرتری دارند، اما با مزایای ویژه تخصصی همراه هستند.

🌀علاوه بر ساخت و مصرف کالاها، یکی از کوچکترین مأموریت‌های تکراری، اهدا کردن کالاهای درخواستی به سبد مشترک قبیله است. بیشتر روستاهایی که من بازدید کردم، چنین چیزی داشتند و هر کدام نوع خاصی از گیاه، غذا یا اقلامی با کیفیت یا نادری خاصی را درخواست می‌کردند. برآورده کردن این درخواست‌ها باعث پر شدن بخشی از یک متر مارپیچ می‌شود. من نتوانستم آن را در جلسه خودم پر کنم و نماینده یوبیسافت هنگامی که پرسیدم من را در جریان چه اتفاقی می‌افتد هنگامی که پر می‌شود قرار نداد. باید صبر کنیم و ببینیم که به عنوان یک اعطاکننده سخاوتمند چه جایزه‌ای دریافت می‌کنید.

🍱هر چیزی که انجام می‌دهید، به سطح بالاتر رسیدن را تغذیه می‌کند که به شما امکان می‌دهد امتیازهای مهارتی را بر روی پنج درخت مهارتی (زنده ماندن، جنگجویی، شکارچی، سوارکار و سازنده) صرف کنید. زنده ماندن آمارهای سلامتی و انرژی (عملاً استقامت) را تعیین می‌کند و اندازه مخازن خریداری شما را افزایش می‌دهد. جنگجویی مربوط به همه چیزهای نبرد است و به شما امکان می‌دهد تسلط خود را در استفاده از اسلحه‌ها بالا ببرید. شکارچی مهارت‌های بیشتری را برای بهبود ردیابی و شناسایی مواد با کیفیت بالاتر باز می‌کند. سوارکار مهارت‌هایی را برای ایکران شما فراهم می‌کند، مانند چرخش بشکه یا صید ماهی هنگام پرواز نزدیک به آب. در آخر، سازنده ویژگی‌های آشپزی و ساخت و ساز را بهبود می‌بخشد.

📊در کل، بیشتر از زمانی که با بازی Avatar: Frontiers of Pandora سپری کردم، لذت بردم. از یک جهت، در معنایی که بازی‌هایی مانند Far Cry در نبردها و کاوش‌های دنیای باز آشنا است. از سوی دیگر، این بازی انتقاداتی از طراحی دنیای باز یوبیسافت را برطرف می‌کند، مانند حذف آیکون‌ها و اجازه دادن به بازیکنان برای کاوش با استفاده از چشم‌اندازهای زیبا. این بازی با شکوه روح و هویت را به خوبی به تصویر می‌کشد، به ویژه از آنجایی که کاوش و کنجکاوی به تنهایی سرگرم‌کننده است. هنوز دیده نشده است که داستان‌گویی چگونه خواهد بود، بازی Avatar: Frontiers of Pandora در تاریخ 7 دسامبر (پنجشنبه 16 آذر) برای PlayStation 5، Xbox Series X/S و PC عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید : بررسی بازی Marvel’s Spider-Man 2


اکانت کلش اف کلنز میخوای بخری؟

از بین لیست آگهی ها بهترین اکانت رو پیدا کن و در کمترین زمان تحویل بگیر. در کنار اکانت کلش میتونی قبیله و اکانت کلش رویال هارو نگاه بندازی